Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form

VERO MODA støtter udsatte børn på Zanzibar

I anledning af mors dag lancerede VERO MODA en ny kollektion til fordel for udsatte og forældreløse børn og deres SOS-mødre i børnebyen på Zanzibar.

Takket være en stor opbakning fra kunder og samarbejdspartnere blev initiativet til en imponerende donation på 320.000 kroner.

Hyldest til SOS-mødre

VERO MODAs mors dag-kampagne #Loveofmothers hylder mødre i alle afskygninger – særligt SOS-mødre, der giver forældreløse og udsatte børn omsorg. Derfor er alt overskuddet fra kollektionen gået til SOS-børnebyen på Zanzibar. Det har udløst en stor donation på 320.000 kroner.

Vi er dybt taknemmelige for den flotte donation, der er med til at sikre, at børnene i børnebyen på Zanzibar får en tryg og kærlig opvækst i en SOS-familie med omsorg, skolegang og plads til leg og udvikling,” siger Mads Klæstrup Kristensen, direktør i SOS Børnebyerne.

 

 

Samarbejde til gavn for udsatte familier

VERO MODAs kampagne blev udarbejdet i samarbejde med Brand Institute, Le Management, Dropp TV, HOOD Agency og on time PR GmbH.

Samarbejdet med Hood Agency og Le Management har bidraget til at skabe mest mulig hype omkring kampagnen. Fire ambassadører fra de to bureauer har hver især designet et personligt håndskrevet mærkat til en t-shirt, som har været en del af kollektionen. Derudover har over 100 influencere bakket op og skabt opmærksomhed om kampagnen på deres sociale platforme.

Dropp TV og syv af deres kunstnere har støttet kampagnen ved at vise deres kærlighed til moderskab. Hver kunstner har skrevet og produceret en sang om moderskab og en t-shirt med et personligt mærkat.

Sammen har de gjort det muligt at støtte udsatte børn her og nu – og samtidig skabe en forandring langt ind i fremtiden. 

Med den flotte donation bidrog VERO MODA til, at SOS-mødrene kunne dække børnebyen i Zanzibars 112 børn og ni unges basale behov såsom mad i maven, tøj på kroppen, skolegang, medicin og fritidsaktiviteter.

Yassin er en af de børn, der har oplevet af få et trygt hjem og en kærlig SOS-mor i børnebyen på Zanzibar. Her ses han sammen med sin SOS-mor Riziki og den blå bold, der er hans kæreste legetøj.

I VERO MODAs butikker fyldte kampagnens tøj udstillingen.

På VERO MODAs hjemmeside kunne tøjet ses og købes.

Kampagnen fik opmærksomhed fra influencere, der hjalp indsamlingen med at nå det flotte resultat på 320.000 kroner.

Vil du høre mere?

Kathrine Schmidt, Senior Corporate Relations Manager

Skab langvarig forandring som virksomhedspartner

Læs mere